fredag, mars 19, 2010

Jag kände mig utmanad...

...av Pappersbitens februariutmaning i bloggen.
En bingobricka.
Raden jag valde var nr 5 - spets, blommor, distressink, stämpel, snöre.
Bilden är en gammal favvo från en söndagsaktivitet för några år sedan. Jag gillar skarpt kontrasten mellan Nallen/Novas rosa kläder och stenen/grävskopan i snygg turkos färg =)

Spetsen var lite beige, vilket inte passade så bra mot det vita så jag distressade den med samma ink som är runt hela LOn. Den blev alldeles för mörkt grön. Men mängder med vit akrylfärg reparerade det värsta.
Blommorna är några Prima och jag klippte också ut några ur samma Basic Grey papper som ligger bakom fotot.
Distresser, som sagt, runt hela LOn, på spetsen och även på de mönstrade papprena, vilket så här i efterhand känns som en miss =)
Stämpeln är en journalingstämpel som jag lånat.
Snöret satte jag bara fast lite slarvigt med häftklamrar.
Dessutom har jag stämplat lite grönturkos akrylfärg med wellpapp.

Jag kladdade också Glossy Accent på rubriken och lite på de utklippta cirklarna. Det syns inte här men rubriken är riktigt snygg i verkligheten!

Jag vann utmaningen! *glad* och nu har beställt upp vinsten, och lite till, i Pappersbitens webshop =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar