lördag, augusti 22, 2009

Mycket arbete och lite pyssel

Idag blev det som vanligt arbete på sisyfosprojektet nummer ett. Vårt hus.
På förmiddagen regnade det och vi fick hålla oss inne, men tro mig - det finns att göra där också.
När regnet försvunnit spikade vi, eller mest Håkan - jag mätte, sågade och var ihållande - på utsidan. Snart kan vi sätta panel på ena gaveln i alla fall. Det skall bli skönt.
Om man bara tittar från det hållet sedan kan man låtsas att huset är klart.

Sedan skulle jag göra ett kort till brorsonens konfirmation imorgon.
Det tog ju längre tid än tänkt. Som vanligt...

Framsida. Lite glitter på korset och ena blomman.

Insidan. Jag vek ett par skjortor häromdagen ju, och kom på att det kunde bli lite roligare om jag gjorde några till. Pengar är ju ingen rolig present. Sedan skar jag några snitt i papperet där jag fick ned gemen. Blev ganska nöjd med den biten.

Baksidan. Bara för att täcka gemen som stack ut. Den såg lite naken ut först så jag drog några streck här och där.


Han skall få en äppelsvarv också. En sådan som skalar, och skär upp äpplet till en spiral, om man vill. Den perfekta konfirmationsgåvan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar