söndag, augusti 23, 2009

Konsumentrutan

Jag rakar benen ibland.
Kvaliteten på rakdon kan vara väldigt varierande.
Ett tag prenumererade jag på rakblad. (Ddet började med ett gratisprov och en prenumeration som bara behövdes sägas upp - det tog tid.) Det var praktiskt, men tyvärr var kvalitén inget vidare.
Under denna tid fick jag ett annat gratisprov - som följdes av en prenumeration som inte var gratis men som kunde sägas upp direkt - på en annan sorts hyvel med två provblad och inte kom jag ihåg att säga upp den där i tid, heller, så jag fick ju en förpackning extra.
Sedan har de legat i badrumsskåpet i säkert ett år eller mer. Men nu i somras provade jag den, den andra sortens hyvel, äntligen. Och bladen var jättebra! Väldigt motståndskraftiga mot slöhet. Jag började tänka att det kanske varit dumt att avsluta just den prenumerationen.
Sedan igår var det dags att kasta det sista av de två blad som medföljt hyveln och öppna den större ”prenumerationsförpackningen”.
Givetvis var ju bladet ur den förpackningen av en sämre kvalitet än de i testförpackningen...
Så himla fräckt!
Tur jag sade upp den prenumerationen, tänkte jag då!
Så om ni blir kontaktade av detta företag – ta gärna emot testförpackningen – men säg upp prenumerationen innan ni fått några fler blad =)

2 kommentarer:

  1. Fiffig affärside, lite oärlig kanske...

    Har bevittnat den påbörjade förvandlingen av huset, I like!! Såg bara läget vid 9, gissar att det hänt mer sedan dess. =)

    SvaraRadera
  2. Tack för upplysningen :) Nu väntar hösten så vi kan låta håret växa ;) Jag har en ny bloggparty utmaning hos mig som du måste testa!

    SvaraRadera