torsdag, augusti 20, 2009

Fåglar och annat

Jag har abstinens!
Och då menar jag inte den där ”oj,nuärsemesternslutochjagkanintedrickaalkoholvarochvarannandagabstinensen” som annars verkar frekvent just nu, utan min dator och bloggabstinens.
Fast det är lite skönt att pausa också och inte ”behöva” skriva något. Men nu börjar det vara tråkigt – det har ju blivit en vana att visa lite bilder, reflektera lite över tillvaron (fast ärligt så orkar man sällan vara reflekterande när man väl har tid att sätta sig vid datorn) och för sitt eget minnes skull skriva ned lite vardagliga händelser.
Det borde finnas ett enkelt sätt att kopiera bloggen till en bok och spara till Nova blir äldre och till sin egen ålderdom.
Jag har inte fotat så mycket som jag brukar på semestern heller. Det känns också lite abstinensigt, som om jag har något kreativt som jag inte hunnit på utlopp för och som därför ligger och krafsar på insidan av skallbenet på ett lite irriterande sätt.

Förra veckan började jag jobba och Nova började på fritids. Håkan skolade in henne.
Denna vecka har jag lämnat på morgonen.
Åker därefter en annan väg till jobbet än vanligt och har sett fåglar som börjar samla ihop sig och sitter på elledningar och glor.
Imorse stannade jag bilen och traskade ut på en åker och försökte fånga dem på bild.

Bilderna i mitt huvud blev bättre än bilderna i kameran =)

I mitt huvud var jag mer på samma höjd som fåglarna och ganska nära. I verkligheten var jag långt under dem och fortfarande ganska långt ifrån…

…när en hög smäll från närområdet fick minst halva gänget att lyfta. Jag gjorde en lite mer kringgående rörelse, men kom inte särskilt nära ändå...

...innan de sista också blev skrämda. Kanske av mig, och lyfte de också.

Fast en åker med lite ”skördestubb” kvar på är också vacker.


Nu känns det bättre. Jag har fått skriva några rader och jag har också tagit några bilder till nu innan sommaren packar ihop för gott.
Hällregn och gråtristess kan vara över oss inom kort =)
Jag skall, om vi lyckas lösa vår dator/internet/programvarufråga här hemma försöka redigera lite semester/eftersemesterunderhusrenoveringsbilder och bakdatera här i bloggen. Jag berättar när detta skett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar