fredag, april 03, 2009

Efter, efter, efter...

Jag ligger efter med mina "enomdagbilder", jag ligger efter på jobbet, jag ligger efter med husrenoveringen, jag ligger efter med viktnedgången... ärligt talat så finns det nog inte ett enda område där jag är i fas =)
Denna vecka har varit ovanligt uppskruvad. Men nu skall vi åka bort. Hejdå hemmet. Eller jobbet snarare. Jag blir snart hämtad.
Jag lovar (fast med fingrarna i kors) att publicera ifatt bilderna som saknas nästa vecka. För bilderna finns. Tror jag. På hårddisken hemma. Eller backupdisken. För jag formaterade minneskortet till kameran imorse. Så nu finns de bara på två ställen. Alltid lika ångestskapande.
Åh, sablar! Kom just på att borde burit ut backupdisken i garaget. Tänk om huset brinner ner nu när vi är bortresta. Då hjälper det ju inte att bilderna finns på två hårddiskar - båda lär ju brinna upp.
Så här tänker jag alltid när jag åker bort =)
Ibland hinner jag tänka det innan vi åker. Då bär jag ut den. Och hoppas att elden inte skall sprida sig till garaget innan jag hinner hem och hämtar ut den. Fast det är ju svårt om man är i Ulricehamn.
Jaha, nu har jag just lyckats förstöra den glädje jag nyss kände över att snart få åka bort och hälsa på goda vänner. Nu vill jag bara åka hem och rädda mina hårddiskar.
En dårdoktor hitåt, tack!
Nä, nu är det snart dags att packa ihop och förbereda sig för nästa ångestpärs. Vi skall på fotbollspremiär imorgon. I Borås. Det kan ju aldrig gå bra. De kommer att vara efter, efter, efter på varenda boll och i målprotokollet och... ja, ni fattar.
Trevlig helg, hörrni!

1 kommentar:

  1. Fast det gick ju rätt bra där i Borås.

    Känner igen syndromen om backuper även om jag måste erkänna att du är snäppet värre ;)

    Det som är bra med att vara efter är att.... nä kom inte på nåt. Bara att kämpa sig ikapp. På't bara ;-)

    Kram

    SvaraRadera