måndag, april 20, 2009

Dagens bild #110 - Pimpad toalett

Efter dagis idag stack Nova och jag till Haninge C för att handla hårschampo hos frissan - där vi såg Elisabeth Höglund minsann - och tydligen skulle vi handla ett halsband och en regnjacka åt mig också.
Och vips hade en stor del av lönen gått åt =)
Vi åkte också rulltrappa och hiss i stor omfattning då det roar den mindre individen i familjen.
Dessutom åt vi på McDonalds, som också roar henne, och där hamnade vi bredvid två ganska unga tjejer som skulle på derbyt ikväll och satt och smyghalsade vodka ur en flaska den ena hade i väskan.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt deras inte alltför diskreta smusslande så vi hamnade i en liten diskussion. Först kunde de inte förstå hur jag kunde avstå att gå på matchen, men när jag påpekade att ett derby på råsunda inte lämpade sig för sexåringar höll de i alla fall med.
Den ena tösen trodde Hammarby hade goda chanser att vinna. Jag trodde att det var hon som halsat mest ur flaskan...
Man skall inte säga så inför ett derby - det är min fasta övertygelse.
De avslutade den kuliariska middagen med att tvinga ner åtta brukar öl i samma handväska jag tidigare nämnt, och den såg inte alltför stor ut (kanske är det någon Harry Potter-variant - liten utanpå och stor inuti).
Jag börjar redan nu fasa för när Nova skall vara i den åldern. Suck.
Hoppas de fick en trevlig kväll.

Efter ätandet och jackinhandlingen fick vi lov att uppsöka WC.
De hade pimpat toalettdörrarna med plastfolie.
Både på ut- och

insidan.

Resten av muggen var ungefär lika halväcklig som vanligt.
Efter fruktlösa besök i skoaffärer och hos skomakaren åkte vi hem och började oroa oss - i alla fall jag - för matchen.
Men det slutade ju oväntat väl och jag skall nu fira den derbytriumf med att gå och lägga mig före 23 för första gången på veckor.
Gonatt!

1 kommentar:

  1. Jadu man får snart oroa sig... ag har ju en snart 15 åring härhemma...Ughhhh..

    SvaraRadera