söndag, december 04, 2005

Veckans inlägg...

Jaha, då var det söndag igen och jag har tid att krafsa ned några rader här :-)
Det har, som vanligt, varit en hektisk vecka med diverse aktiviteter här och där.
I fredags var jag och Lasse, min handledare, och hälsade på i en av SEATs verkstäder i Täby för att stötta i deras garantihandläggning. Eller ja, Lasse stöttade och jag försökte lära mig jag också.
På väg därifrån tyckte Lasse att jag skulle prova hans bil för att få lite produktkännedom.
Den har ganska sportig inredning, sexväxlad låda, 225 hästkrafter och väger typ ingenting...

:-)

Tyvärr så var det tråkiga köer från ena änden av stan till den andra så jag fick mest krypköra... så när jag gnällde på det så tyckte han att vi kunde byta bil under helgen.
Han hade kört sin bil förr sa han... inte mig emot. Jag bytte min praktiska, tråkiga 9000 mot en opraktisk men rolig bil till helgens utflykt. Perfekt!

I går var vi nämligen på en liten tur till Vagnhärad, av alla ställen, för att titta på en bana för radiostyrda bilar samt för att träffa ett par aktiva i den klubben.
Passade på inhämta lite mer info om denna sport som jag har nästan noll koll på och fikade trivsamt på något lokalt hak.
Idag har vi bara varit hemma och slappat (fick sova till nio!) och pysslat, inte tillräckligt, men en bit på väg. Så här ser förresten våran urtråkiga ljusstake ut. Men den är ett arvegods som jag minns från min barndom så den får hänga med.
När den lilla människan lagt sig ska vi trycka i oss peppisar med mögelost och kanske lite glögg?
Gokväll.
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar