tisdag, december 13, 2005

Straffet kommer nu :-)

Straffet för allt jag inte gjorde igår kommer nu.
Så nu har jag försökt baka pepparkakor, lägga upp lucialinne, bada barnet, retuschera julkort och uppdatera här samtidigt.
Det blev i alla fall några pepparkakor till imorgon - får göra resten en annan kväll.
Badandet - så hon skall vara ren och fin imorgon till lussandet - gick ganska bra. Tyvärr riktade hon duschen mot mig när hon fick hålla i den. Då var det färdighållet för den gången :-)
Men nu har byxorna och tofflorna torkat i alla fall.
Julkortsretuschen gick bättre när jag avinstallerat tre-fyra program så att jag fick plats att spara mina ändringar. Tyvärr råkade jag nog ladda upp näst sista utgåvan av julkortet på Fuji men vi får väl se hur korten ser ut när de kommer. I värsta fall får man väl hitta på nåt annat.
Linnehistorien är ju inte så kul - hade ingen vit tråd - den har mystiskt försvunnit...
Poltergeist?
Hittade en ljusljus beige som dock är lite märklig. Är nog till strechtsömnad, den består av många små trådar som är lite töjbara, fast det i en annan maskin än min. För den sliter/nöter bara av tråden hela tiden hur jag än gör.
Nu har jag i alla fall en beige söm runt hela linnet. Pinsamt. Den är dessutom skarvad typ 10 gånger men nu kommer hon förhoppningsvis inte att snubbla.
PUH!
Nu kommer nog snart min skiftarbetande man hem. Jag som sa till honom för tre timmar sedan att jag var på väg i säng... men nu skall jag i alla fall sova några timmar. Gonatt!
//Anna

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Du hann visst med mycket dagen före lucia iaf :) Vad har ni gjort under jul och nyår då???Tell me :)

    *puss och kram*

    SvaraRadera
  2. Gomorron raring!! *harkel harke* Hur var det med uppdateringen här? ;-) Själv har jag lagt in magbild igår o lite gravidsiffror...o vet du vad...jag håller på o försöker få liv i vår fotodagbok igen *kors i taket*

    Den ligger inte uppe än..har lite kvar å fixa men tjoar när den gör det!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaam /K

    SvaraRadera