söndag, december 11, 2005

Busy day...

Igår förflyttade vi över hälften av innehållet i lilla garaget till det stora garaget - eller rättare sagt rummet innanför stora garaget som nu äntligen har ett golv att gå på. Tanken var att vi skulle kunna få in en bil i varje garage ifall det börjar snöa igen.
Men själva testparkeringen sparade vi till idag, vi hann bli trötta ändå :-)
Så idag skulle vi sålunda fixa det sista med det, baka pepparkakor och helst lusskatter, jag skulle lägga upp det för långa lucialinnet, nån annan skulle ta in vår ganska nya, dyra grill också (det börjar verkligen vara dags) innan den blir översnöad igen... dessutom skulle jag fotografera barnet i någon julanknuten utstyrsel då det är sista chansen att fota i dagsljus OCH lyckas få iväg eventuella kort i tid innan jul.
Jag hade lagom styrt ut den lilla människan i tomteluva och höll som bäst på och riggade upp en presenning i garaget som jag kommit på lämpade sig bättre för foto än huset så här års.
Då ringde en kompis och ville att vi skulle följa med och titta på en bil som hon tänkte köpa - typ omgående.
Beslutade oss för att åka hela familjen och ta IKEA på väg hem från biltittningen. Av med tomteutstyrsel och på med vanliga paltor.
Bilen var väl helt ordinär, inte särskilt rolig och inte särskilt hemsk. Vi for runt som illrar och petade och tittade - det var riktigt roligt :-) Hittade lite halvgömd rost och ett ställe där det läckte in vatten i skuffen och lite annat smått. Tyvärr lyckades hon bara pruta ned den 1000:- spänn med hjälp av det så det var mycket ståhej för lite pengar. Men hon fick en bil i alla fall och får väl skylla sig själv :-)
Sedan åkte vi till hysteriska IKEA för att köpa en sådan här:



Fast vit.
Till julklapp åt Novan.
Hör och häpna - det fanns!
Det fanns ju också cirka en miljon människor där och mängder med ganska fult julpynt så det köpte vi inget. Vilket jag tänkt.
Väl framme i kassan hade vi fåtöljen, en liten visp och något mer som jag inte minns just nu - vi kunde gå i snabbkassan! Har aldrig hänt förut.
Kassörskan sa lite snörpigt när vi närmade oss: "Max fem varor här"
"Mmm, sa Håkan, vi ska se om kan komma upp i tre i alla fall..."
*rrrr*
Sedan betalade jag med kort och hon stod och drack vatten och tittade ut i fjärran istället för att trycka på nån sista bekräftelseknapp så att kvittot hoppade fram. *grrrr*
Sedan började hon pipa nästa kunds varor medan våra smågrejer låg kvar på bandet borta hos henne. *GRRR*
SUCK!
Men jag bestämde mig för att hon haft en jobbig dag och hade rätt att vara lite slemmig i huvudet :-)
Tyvärr var ju vi också trötta och hungriga och ganska griniga.
På vägen hem bestämde vi att vi skulle ta hem pizza istället för att laga mat och så blev det.
Sedan fotade jag med blixt, i lampsken, den lilla Nissan som i alla fall tittade in i kameran på uppmaning ett par gånger. Nytt rekord.
Tyvärr blev ju bilderna både mörka och brusiga men det får Photoshop nödrenovera för nu är mitt tålamod slut.
Gonatt! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar