onsdag, december 07, 2005

Ikväll...

Var vi iväg och bowlade efter jobbet.
Jag är verkligen såå usel...
Vi spelade tre serier och först i den sista nådde jag upp till normal standard - dvs mellan 70 och 80 poäng :-)
Först hade jag ett alldeles för lätt klot för jag hittade inget bättre.
Till slut gick det dock så illa med spelet att jag sökte lite mer ingående och fann till sist en kvinna som jag kunde övermanna och ta det enda 10-kilosklotet ifrån.
Det gick genast bättre.
(nästan allt ovanstående är skoj - hoppas det framgår)
Under serie 2 försökte jag fota lite också, vilket resulterade i noll fokus på spelet och nästan noll poäng också.
Jag lade då ner fotograferandet. I tredje serien började jag äntligen bli varm i kläderna och varvade strikar med riktiga bottennapp, vilket är ungefär som jag "brukar" spela, de gånger jag tidigare gjort det.
Behöver jag berätta att jag var sämst alla kategorier?
Innan bowlingen var vi och käkade och alla beställde hamburgare enligt nedan:
Vi fick varsin liten julklapp som rest ända från Tyskland - det var en liten grön kantig flaska... samt en bit choklad och ett doftljus. Chokladen tog visst slut nyss :-)
Jag får väl börja ta tag i min viktsituation EFTER jul för nu är det ju glögg, pepparkaks- och ischokladtider. Svårt att hålla igen då...
Novan är hemma från dagis med ögoninflammation så hon och hennes pappa skall baka lite har de sagt. Än har inget hänt men de har imorgon på sig också.
På fredag så hoppas jag hon kan gå till dagis igen.
Ikväll var förresten pappan på julbord samtidigt som jag var och bowlade men hon hade varit snäll mot barnvakten så henne kan man kanske övertala att komma tillbaka.
Nu bör jag rikta in siktet mot slafen tror jag.
Nano, nano //Anna

1 kommentar:

  1. Mitt nya liv börjar också efter jul.... tss. ;)

    Vilken mysig kväll ni verkar ha haft. :)

    Jag gjorde bara EN Hello Kitty. ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera