lördag, mars 03, 2012

Kortlov

Kortlov, sportlov. Vi har för att döva våra föräldrasamveten haft ett minisportlov i en närliggande stad norr om Mälaren.
 Utsikt
Såhär var dagens utsikt från hotellrummet, uppe till höger i bild syns en postterminal jag besökt i tjänsten för många, många år sedan. *nostalgi*
Barnet tyckte att hotellrummet var "fantastiskt" - själv såg jag ett hotell i behov av renovering, vilket tydligen skall ske till sommaren.
Gårdagens resa till själva hotellet gick via lunch, givetvis vald av barnet, på Gyllene Måsen i Enköping och ett besök i en närliggande bilhall, vald av pappan. Och jo, jag hade väl inte sett en bilhall på hela 48 timmar så det var ju kul...
Treiett - snabbmat, bilhall och motorvägshotell på samma dag, kan livet bli bättre =)

Som tur var stämde vi träff med en annan barnfamilj på fredagens bandyevent som piggade upp dagen något.
   
Själva slutresultatet av bandymatchen kändes dock lätt orättvist...
Idag snirklade vi oss hem igen via en liten tur till Sigtuna och nu tittar vi på Melodifestivalen.
Imorgon skall jag välja vad jag ska göra =)
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar