fredag, oktober 29, 2010

Semesterpyssel

Häromkvällen redigerade jag lite foton för framkallning och hittade då lite pysselfoton från semestern.
Inte precis nåt att framkalla - men kanske lite inspiration till någon annan pysslig =)

Jag hade så många idéer och så mycket planer. Men det var ju så fiint och galet hett väder att man inte orkade nåt annat än att bada och flämta.

Till slut så blev det ju dock dåligt väder.

Riktigt dåligt faktiskt.
Och då var det bara att sätta igång.

Så här såg mina övervintrade pinnlampor ut innan.
De var utrensade i hemmahemmet, men eftersom vi inte hittat någon bra lamplösning i sovrummet på landet skulle de kunna göra nytta där kanske...
Återvinning är både miljövänligt, plånboksvänligt, mysigt och unikt, typ.
Men först skulle de målas och när det dåliga vädret kom hade jag inte förberett - så jag rafsade runt ute i boden och hittade en vit färg som kanske kunde duga.
Tre strykningar blev det för att få det att täcka, och mja, det kunde nog ha blivit bättre - men vadå - nu återvann jag ju gammal färg också =)
Lampskärmarna var ju också fel, men att köpa nya var ju uteslutet, då missas "miljö-" och "plånboksvänligt".
Decoupage på textilskärm, kunde det vara något? Jag hade lite överblivet decoupagelim. Till själva dekorationen hade jag... eh... gamla tidningar. Och inte gamla så att det blev riktigt kul, utan bara gammalt skräp. Men det är väl bara att prova =)

Såhär blev det - en lampa till varje sida av sängen (som står under hyllan).
Suddig närbild på själva lampskärmen.
Ja, så blev det. Jag blev nöjd. Semestern tog slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar