torsdag, oktober 21, 2010

Rimlek

Igår "after ski" - idag "mammografi".
Igår var jag och en kollega på "after ski" på Café Opera (som tydligen fyller 30 idag). Ett mycket trevligt event för att marknadsföra Åre som konferens- och rekreationsstället dit alla borde åka.
Det var ju ganska ruggigt igår och den varma välkomstdrinken vi fick gick inte av för hackor. Sådan måste absolut tillverkas i vinter.
Eftersom vi skulle upp i ottan idag så var vi inte ute ända tills vagnen blev en pumpa - utan kom hem med lite marginal. Trots detta var jag väldigt trött idag.
Eftermiddagen inleddes glatt med lite mammografi på SöS.
Hu! Men det är gjort nu...
(rimmar lite igen)
Det var obehagligt, för att inte säga plågsamt - men nu får man väl veta läget i alla fall.
Jag har ingen anledning att misstänka något, men man blir lite nojig när så många i ens närhet drabbas.
Efter Sös svepte jag ned till Ringen för lite sminkshopping - då några av mina favvoprodukter bara finns på FACE.
Jag traskade också över gatan till Åhlens och blev glatt överraskad när jag upptäckte att de hade en liten
Muji-shop där.
Jag upptäckte Muji när jag var i England förra hösten, men produkterna var liksom inte av typen som man släpar på flyget hem. Det är inte så glamoröst med organiseringslådor för kontor och garderob samt klädvårdsprodukter och badrumsdito. Och nu ville jag ha allt.
Det slutade med att jag blev helt blockerad och inte handlade nåt. Men nu vet jag var det finns...
Jag vet också var min säng finns och kanske borde jag besöka den nu.
Dagens hälsogåva - att låta den trötta kroppen sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar