fredag, maj 29, 2009

Båttur

Vi som skulle på sommaravslutning hade inte tid att komma i tid till båtturen som de ordnade med Håkans jobb.

Men vi hade sådan tur att de kunde hämta upp oss vid Stadshuset lite senare så att vi kunde göra både och.

Lagom till förrätten kom vi =)
Den bestod mest av olika fiskrelaterade inslag, lax, sill... och till det fick man snaps.
Jag provade en som hette Hjärtansfröjd. Fantastiskt god!


När jag gick för att pudra näsan innan varmrätten smet jag ut och tog några bilder.


Och blev tvungen att stanna kvar tills vo gått in i Hammarbyslussen. Jag har alltid undrat hur den ser ut från vattnet, eftersom man alltid åker ovanför med bil istället.
Nu vet jag =)

Sedan blev det mer mat (fisk) och efterrätt (gudskelov inte fisk) och därefter kaffe eller te med avec på övre däck.

Konstiga hus som antagligen har med båtrelaterad verksamhet att göra.

En massa roliga, fina, vackra, skrytiga, underbara hus och tomter åkte vi förbi. Nära. Det var superhäftigt. Fantastiskt väder var det ju också.
Egentligen hade jag velat fota mer och äta och prata mindre. Men så kan man ju inte göra...

Solen sjunker.

Trubadur hade vi också. Han var kanadensare och rolig och duktig och jag kan för mitt liv inte minnas vad han hette. Fast jag satt bredvid honom medan vi åt. Han fick stora delar av min förrätt =)

Till slut lade vi till vid Nybrokajen och jag tvingade Håkan att gå därifrån till Centralen eftersom jag tyckte att vi (särskilt han) behövde frisk luft och en rask promenad.
Vi fick ju ytterligare en hem från pendeln sedan.
Och somnade sedan sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar