söndag, mars 22, 2009

Dagens bild #81 - Slagen hjälte

Nova har haft en ganska tuff helg.
En kompis som sov över från fredag till lördag. De vaknade okristligt tidigt lördag morgon.
Sedan var vi ju iväg på 90-årsuppvaktningen och hon träffade bryllingarna för första gången på länge. Sedan hem och ta emot alla gästerna - hon roade sig sedan med de andra tretton barnen som drack läsk, åt popcorn, dansade, sprang, skrek, lekte, hoppade och till slut ritade fridfullt en stund, tills alla de åkt hem. Slutligen var det bara en av granntjejerna kvar som också fick sova över - vi lyckades bända ner dem i sängen vid 23-tiden.
Imorse sov hon till nästan åtta och slappade sedan framför TVn större delen av förmiddagen.
Under eftermiddagen var det dans och biltvätt och väl hemkommen somnade hon i soffan vid halvsextiden medan Håkan höll på med maten.
Sedan gick det knappt av få några livstecken ifrån henne.

Lilla tröttmössan

Hon kommer nog att vara ganska hungrig imorgon bitti.
Själv har jag ju varit ett under av pigghet och sprudlande energi idag.
=)
Eller?
Nåja, jag har tvättat och hängt en massa tvätt och vikt in kilovis av den torra typen i olika garderober samt skurat lite hyllor i köket, så jag är rätt nöjd med mig själv ändå. I förmiddags var det så fint väder att jag trodde jag skulle klyva ved eller gå en promenad, men den lusten gick över när det mulnade på och senare började snöa. Igen.
Vart kan man skicka meddelande om att vi inte behöver mer snö?

3 kommentarer:

  1. Vacker bild...

    Säg till om du hittar adressen. Vill också skicka ett meddelande, eller en brevbomb kanske.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Så fort man tror att det äntligen ska smälta bort så kommer det ÄNNU mer! Blir inte klok på detta, vill ha vår NU!!!
    Kram Millan

    SvaraRadera
  3. Så vacker flicka Anna, en jättefin bild tycker jag.

    Här snöade det igår. Än är det inte över tyvärr..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera