onsdag, mars 18, 2009

Dagens bild #77 - En sorts kraft sökes

Jag tror jag har en magisk kraft.
För idag när jag åkte hem ringde någon in till önskelåten och ville höra något med Scorpions. Programledaren fick själv välja.
Då tänkte jag "å, jag vill att de spelar Steamrock Fever" - och sen tänkte jag "aaoommm... spela Steamrock Feeveeer..."
Döm om min förvåning när Ian Haugland sedan spelar Steamrock Fever.
*Jag har kraften*
Eller?

När jag kom hem gjorde jag det här fyndet i arbetsrummet:

Ingen kraft kvar där.

Jag gav dem till Håkan i fredags och i söndags ställde jag in dem i det svalare arbetsrummet över natten för att de skulle hålla sig längre.
Det hade säkert fungerat om vi inte glömt att ge dem nytt vatten när det gamla var slut.
Nu dog de snarast i förtid.
Stackarna.
Den sortens kraft har jag tydligen inte.

2 kommentarer:

  1. Inte helt fel ändå. Att blommorna gav upp måste ha berott på Håkan och ingen annan, eller hur? Let the force be with you! Ses imorgon kväll!

    SvaraRadera
  2. May the force be with you...

    Tackar för igår, det blev väldigt lugnt här hemma sen med 3 snarkande killar. Jag säger, jag säger...

    Kram

    SvaraRadera