måndag, april 02, 2007

Håkans födelsedag - den 2a april

Jag var helt inställd sedan någon vecka tillbaka att han fyllde på tisdagen. Sålunda skulle jag och Nova och handla på måndagkvällen. Bra uttänkt.
När sedan 1 april inföll på söndagen borde jag kanske ha reflekterat över att den första april troligen följs av den andra april - redan dagen efter faktiskt. Det gjorde jag inte.
Därav fick han inget grattande på morgonen, men å andra sidan var han knappt vaken när jag stack och massor av människor jag känner brukar inte få sina presenter förrän på kvällen på sina födelsedagar.
Nova hade kanske inte helt rätt fokus dock. När jag frågade henne vart vi skulle handla sa hon "inte ClasOhlson i alla fall" och det är helt fel taktik tror jag.
Men jag sprang lydigt i alla andra affärer i Farsta C och vi hittade... inte mycket.
Inte till Håkan i alla fall. Men om vi t ex skulle ha gjort en specialuppsättning av "Den fula ankungen" då gjorde Novan bra fynd på Lagerhaus. Hon fyndade ärligt talat så mycket i den affären att jag höll på att ge upp och åka hem.
Till slut släpade jag med henne in på CO och då blir hon genast kissnödig.
Det var uppenbart en komplott. Sorry Håkan - det blev inget från favvoaffären. Men grattis på födelsedagen ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar