lördag, februari 10, 2007

Marias tapas

Var hembjuden till en tidigare arbetskollega som bjöd på tapas. Vi hade en superkväll med gottiga smakbitar, trevligt babbel och lite fotförflyttningar i hennes vardagsrum som avslutning.
På bilden ser vi hennes goda "croquetas".

Som kuriosa kan jag nämna att när jag klädde mig för att dra iväg in till staden hittade jag först bara den ena av mina svarta strumpor jag tänkt ha på mig. Letade, letade och tänkte ge upp och ta ett annat par, men jag hade inga andra svarta som inte låg i tvättkorgen.
Kollade i jeansen en gång till.
Ibland kan ju strumpor fastna lite konstigt inne i byxbenet om man skalat av sig allt på en gång förra gången man klädde av sig. Så man vet ju aldrig.
Ingenting längs benen, men så, plötsligt, känner jag med handen en knöl, på skinkan.
Klädsamt!
Tur jag inte knatade iväg med en liten strumpa hopknölad till en boll på ena skinkan. Det hade ju sett lite märkligt ut kanske.
Man ser ju tafflig ut ändå liksom.
Det kändes inte alls i kläderna, så hade jag följt den första impulsen att ta ett annat par så hade jag förmodligen gått runt sådär hela kvällen.
I-landsproblem.

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar