tisdag, januari 14, 2014

Scrapträff Linköping

Det här hände ju i höstas, men häromveckan fick jag ett ryck och fotade några layouter i vintermörkret. För att ta vara på det dagsljus som fanns, gjorde jag det utomhus på altanen.
Jag blev blöt om tofflorna och inte blev det särskilt bra heller, men jag försökte i alla fall!
Karin och jag samåkte till träffen på fredagkvällen och på vägen hann vi med att skämma ut oss på ElGiganten.
Karin satte igång något stöldlarm i butiken och jag handlade en telefonladdare.
Butikskillen: Jaha, du har en androidtelefon då?
Jag: Nej.
Butikskillen: Eh, men...
Jag: Jag vet, men det var det minst dåliga alternativet. Jag ska bara använda stickproppen.
Karin: Och jag kan använda kabeln!
Butikskillen: Oookej. (kan ni inte bara gå nu...)

Väl framme vid hotellet (min gps var inte helt tillförlitlig) fick vi väldigt schysst utsikt. Vi fick också trevligt sällskap vid middagen av Anna och Malena.

När träffen började på lördagen lade jag alldeles för lång tid på att färdigställa min namnskylt. Jag hade förberett utskriften av silhuetten och texten hemma. Resten gjordes på plats. Temat var "City" och jag blev nöjd =).

Jag minns inte längre vad som var skisser och vad som var annan inspiration/utmaning i de olika tävlingarna men roligt hade vi. Här har jag rullat lite med min "snörepåettpapprör" i bakgrunden.

Och här har jag kommit på att man kan färga in vita foamthickers med neocolorkritor. Det var inte sista gången. Det blir jättefint!

En lätt hysterisk layout med bild från sommarens Gotlandsresa. Den hann inte bli klar till inlämningen.

Affären heter "Happy Hippie" och här ser man de små hippieblommorna jag också använt i rubriken =).

Det här var en lift, det minns jag. Tack Karin och Anna för att jag fick snatta lite passande papper av er. Den här lyckades till och med få så många röster att jag vann ett pris. Jätteroligt!

Jag är ju inte så snabb, så det här var allt jag hann klart med. Jag hann dock påbörja en LO till som jag sedan fick göra klart vid ett senare tillfälle. Men jag lägger med den här ändå:

Mycket katt och barn på mina layouter. Men vissa kort vill man ju verkligen scrappa. Det här till exempel =)
Den är gjord efter en skiss i SWEbloggen vecka 48.

Lite närbild på blommorna som jag byggt ihop av flera olika blommor som jag sedan vräkt på stickles på.

Allt som allt var det en härlig helg, med skratt, skapande och superschysst fikabröd =) Jag kan verkligen rekommendera att åka på LinköpingScrap om tillfälle gives.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar