fredag, januari 04, 2013

Aj aj aj

Aj.

Nova har provat sina julklappsskidor i Flottsbro idag. Jag åkte också.
Efter att ha sprungit i djupsnö i onsdags och tränat NMT igår (inte heller helt snöfritt) var mina benmuskler ganska ledsna på mig idag.
Efter en graciös vurpa i backen har jag också ont i en halvstukad tumme. Och lite i ena vristen. Den jag inte trampade snett med igår. Nu är jag jämnhalt.
Aj. Aj.
Men Nova var väldigt glad och nöjd. Viktigt var också att vi hann hem till Gladiatorerna.
Apropå aj.
När Gladiatorerna var halvvägs kom jag på att jag inte gjort en enda armhävning (Utmaning under januari - 100 om dan) idag ännu.
Och hade ont i alla muskler i hela kroppen redan innan.
Men jag gjorde några tiotal i varje reklampaus (enda gången det känns bra med långa reklampauser).
Till slut var jag klar.
Aj. Aj. Aj.
Glatt barn (även om det inte syns så tydligt) i motljus i skidbacke.

Och nu ska jag försöka mig på att dyka i säng.
Aj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar