torsdag, juli 12, 2012

Nä, nu blommar det...


Har försökt skriva det här inlägget vid sängdags flera kvällar nu, men somnar hela tiden innan det hinner bli klart.
När vi i måndags kväll kom från båtfärden hem från helgens rivstartstävling i Finland, som tyvärr INTE avslutades med finaler (pga regn såklart, vädrets fel), blommade tre av mina fyra pioner samtidigt.
Det har inte hänt mig förr. Den första var lite sen i år (vädret I presume) så kanske beror det på det. Det blir mer koncentrerat. Allt är vädrets fel.
Den närmast i bild, som man bara ser ett par blommor på, är rosa och vit och gissningsvis nån sorts doftpion, för den luktar mycket. Sedan är det en vit och en mörkare cerise.
Bilden blev inte så bra tyvärr. Vädrets fel.
Eller snarare myggens. Det gick inte att stå still och än mindre att fotografera lite schysst samtidigt. Undrar om det där med myggen inte är vädrets fel i alla fall.

Jag har löpt igen. Häromdagen.
Nu försökte jag hålla ned farten och istället orka hela vägen.
Det gick.
Vädrets fel =)
Skalade av ytterligare 15 sekunder på 2 km kuperat elljusspår.

Egentligen skulle jag ha sprungit ikväll också, men packningsbestyren (eller vädret =) satte stopp för detta.

Nu är det bara en liten arbetsdag kvar innan det är semester.
Då ska allt skyllas på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar