tisdag, maj 29, 2012

Långpromenad

Fast först köpte jag skor.
Sedan gick jag till Amerika.


Tyvärr hade de ingen"Välkommen till Amerika"-skylt där, så jag fick nöja mig med Amerikavägen.



Efter att gått genom flera olika områden i Oskarshamn noterar jag att bygden känns lugn och fridfull och att man här hittar saker man sällan ser hemma, men som är desto vanligare här.
Basketkorgar. På parkeringar och garageuppfarter. Varför är Oskarshamn så besatt av basketkorgar?
Hundar. Hundar som står tyst och stilla vid staketet/grinden och i vissa fall tomtgränsen, och tittar nyfiket på dig som älgar förbi.

 
De har också en jättefin stadspark, som även rymmer en kyrka och en skola och flera fontäner...

 
Men allt är inte fullständigt bomullsinlindat. De har grafitti i alla fall.

 
Hotellet. Mitt rum är längst bort på nedersta balkongen.
Sweet.

Sa jag att jag köpte skor?
Jag borde kanske göra ett särskilt skoinslag... Men inte nu. Nu kom J Blund.
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar