måndag, maj 07, 2012

Avhållsamhet

Avhållsamhet är ibland lättare och ibland svårare.

Låta bli att äta kakor - svårt
Låta bli att röka - lätt
Låta bli att städa - blir allt lättare faktiskt
Låta bli att träna - börjar bli besvärligt

Nu har jag haft snor i huvudet och slem i lungorna i 11 dagar, och det börjar vara riktigt tröttsamt. Förödande för den där stegtävlingen på jobbet också.
Vad det har gjort med mitt mödosamt men svagt förbättrade flås, vill jag inte ens tänka på.
Faktum är dock att det där tränandet verkar ha satt sig - jag vill verkligen träna NU!
Inte bara gå och lägga mig i soffan som jag alltid ville förut =)
Som tröst tog jag en liten promenad runt sjön ikväll. 8 km med stavgång. Tack gode värld för lite frisk luft och någon sorts aktivitet!
Superhärligt väder var det också.
*harmoni*



BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar