söndag, februari 12, 2012

Stödhandling

Nu när det plötsligt skall tränas minst två gånger i veckan, och vissa kläder på något konstigt sätt dragit ihop sig i garderoben, kände jag ett behov av att handla underställ, någon sorts byxor att springa/sporta i, vantar och broddar.
Jag tog med mig en bekant till Skärholmen och som vanligt så handlade den som inget behövde allra mest.
Jag hittade underställ, springbyxor och vantar. Broddar gick sämre. Inga i min storlek och inga skor med piggar gick att uppbringa.
Vill helst ha det. Vissa tår fick ett plågsamt uppvaknande i torsdags, efter att ha blivit nedblötta av smält snö och sedan frysts in igen.
Flest saker handlades utan tvekan på Panduro.
De hade fått in en ny sorts papperstejp, som är lite lite besläktade med washitejp, och som det var erbjudande på.
5 st för 100:-
Oemotståndligt.
Lite annat skulle jag ju ha också. Och efter att jag kom på att jag hade ett presentkort som inte var fullt utnyttjat, så kändes det helt rimligt att köpa några rullar till.
15, blev det =)
De har fina mönster. Är något sprödare än washitejp. Och det är mindre på rullen.
Rullen underst på bilden är en washitejp som jag nog betalat 50:- för.
De andra kostar alltså 29 i ordinarie pris.
Känns lite sådär, men. 20:-/st, är mer rimligt. Om de funkar bra förstås...
Tänk om jag köpt 15 rullar som funkar apdåligt och får skämmas resten av mitt liv =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar