fredag, februari 10, 2012

En lätt önskan om bokbål...

För en tio-femton år sedan köpte jag den tidigare så populära "Män är från mars kvinnor är från Venus" när jag hittade den som en billig pocket.
Jag läste i den några sidor men läste uppenbarligen inget om den.
Jag trodde den skulle vara intressant och fängslande men den var... tråkig, och blev liggande.
Ikväll råkade jag zappa över till Skavlan strax innan författaren till den boken äntrade showen.
Det var en smärre överraskning.
Vilken träig, insnöad och pratsam snubbe.
När programmet var slut kände jag en olust över att jag bidragit till hans förmögenhet, och det var dessutom fortfarande bra liv i brasan.
Kanske kunde jag ha ett privat litet bokbål?
Jag rusade/gick/snirklade in i biblioteket/arbetsrummet/skräpupplagetoch letade ivrigt.
Det var det ivrigaste jag någonsin varit efter sagda bok.
Tyvärr förefaller det som att jag redan lånat ut/skänkt bort/kastat denna bok (Ni har fattat att det är det sista alternativet som är närmast sanningen, va?) som inte stod att finna någonstans.
Besvikelse!
Men, det är ju ändå tanken som räknas...
Önskar helgfrid till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar