måndag, maj 23, 2011

Jamen hallå

Igår upptäckte jag att den lilla människan växt ur alla sandaler och alla andra nättare sommarskor.
Detta faktum samt att jag själv skall flänga som en dåre närmaste tiden och behöver öka på garderoben då tvättning kommer att bli svårt att hinna, gjorde att jag planerade in en sväng till centrumet.
På vägen dit tänkte jag "kom ihåg P-skivan, kom ihåg P-skivan".
Naturligtvis glömde jag P-skivan.
Barnet fick i en och samma affär tre par skor, varav två ur reakorgen. 50 procent avdrag på dem, jippi.
Sedan hittade jag i en annan affär ett par jeans som dög. Tjoho. De var dessutom på rea. Dubbeltjoho.
Nova fick också två klänningar, som inte var på rea =)
Men jag hittade en skrynklig rabattkupong på 25 procent (ett valfritt barnplagg på den aktuella kedjan) som fortfarande var giltig.
Det har aldrig hänt förut.
Ettdera ligger alla bra kuponger hemma när man handlar i just "den där" affären, eller så har man lagt kupongerna i väskan och råkar handla i på just den affären dagen efter att den slutat gälla.
Detta scenario utspelar sig däremot ganska ofta =)
Ungefär så dags, när vi skulle gå och äta mutmiddag på gyllene måsen, kom jag på att jag glömt P-skivan.
Orka!
Efter att ha intagit den kulinariska måltiden återkom vi till bilen och gladdes åt att ingen böteslapp syntes på vindrutan.
På väg hem fick fick jag några stänk på rutan och slog på torkarna. Och döm om min förvåning när det dyker upp en böteslapp runt torkarbladet som håller på att krypa loss och blåsa iväg. Nej! Det får inte ske!
Obetalda böter straffas nämligen med saftigt löneavdrag på mitt jobb.
Puh! Den klamrade sig fast.
Vi kom hem utan ytterligare incidenter.
Böterna var bara på 350:- , rena vrakpriset.
Faktum är att reapriserna totalt sett nästan räckte för att täcka upp. Räknar man med den extra stripsen vi av misstag fick med på vår bricka på mcd så är kalkylen hemma.
Och då är inte ens 25procentsavdraget medräknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar