torsdag, februari 11, 2010

Pysselhelgen hos Helene

Som vanligt var det fantastiskt trevligt att träffa och inspireras av alla trevliga och kreativa tjejer på den årliga januariträffen hos Helene.
Jag gjorde mitt livs första dubbel-LO.
Fast den är gjord så att sidorna skall fungera var för sig ändå.

Klicka upp den större om du är nyfiken.

Den handlar om en rykttävling på tjejernas ridskola där Nova lyckades glömma bort att det var en tävling. Annars vill hon INTE vara med. Tävlingar är det värsta som finns =)
Vann gjorde de visst också.

How to:
Jag klippte ut små hästskor med plåtsax ur en aluminiumbit, de blev väl inte så apsnygga, men jag gillar att göra mina egna grejer. Sedan målade jag med lite brun ProMarker som fick torka ganska mycket innan jag knöt snöre i dem.

Snöre använde jag också för att fylla ut på förstasidan och försökte få lite "lassokänsla" i det. Jag satte också två bitar snöre på den andra sidan för att binda ihop (binda, snöre, ha ha) sidorna.

Prisrosetten är också egentillverkad och tog en evinnerlig tid att göra. För att plocka upp det har jag använt rosa sidenband + två andra band, på den motstående sidan.

Wellpapp, akrylfärg och mina nya distresser har jag kladdat ordentligt med =)

Mest nöjd är jag egentligen med fotot på Julia. Hon är såå koncentrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar