torsdag, december 21, 2006

Öroninflammationslandet

Ja, där befinner vår familj sig just nu - men det började i måndags så vi tror det skall vara bra till jul i alla fall :-)
Den lilla människan börjar vara GANSKA trött på att vara hemma med bara tråkiga mamma och pappa omväxlande. Nu har hon inte ont i örat längre utan bara väldigt lite feber. Suck. Idag var det min tur igen att försöka liva upp tillvaron.
Hon håller just på att klä in hushållsrullehållaren (ni vet en sån pinne på fot) med min tejp.
Väldigt onödigt, slösaktigt och dessutom jättefult - men hon är oerhört koncentrerad och jag hinner skriva några rader här, så hon får hållas.
Tänkte visa en av julbilderna som INTE blev bra.

- Lilla gumman, kan du inte le på någon av bilderna? Du ser ju nästan ledsen ut. Det är ju roligt med jul!
Ja, eller hur? Världens naturligaste leende...

Nej, nu måste jag hindra henne innan hon börjar tejpa på tapeterna eller nåt.

Nano, nano.
//Anna

3 kommentarer:

  1. Uss...där hoppas jag snart att ni åker ifrån. Öroninflammationslandet!!

    Tycker dottern är jättefin på kortet!

    Önskar dig o de dina en riktigt skön jul!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallo darling!
    Kul att du tittade förbi idag...även om det blev en kortis!

    Hur var det med ögonen?

    Traktörpannan återlämnad och en ny inköpt som verkar mkt bättre!

    kraaaaaaaaam /K

    SvaraRadera