måndag, april 08, 2013

Utsikt, utsikt, utsikt...

Lite utsikt från Varberg!

1. Från mitt (i övrigt fina) hotellrum. 2. Nåt kvarter från hotellet. 3. 3 kms löpning senare är jag framme vid en fyr och ser solen sjunka i havet. 4. När jag ändå avbrutit löpningen för att först svara i telefon och sedan lika gärna kunde fota lite, kunde jag ju också lika gärna passa på att göra dagens planka med lite ståndsmässig utsikt uppe vid fyren. Det här är vad man ser när man ligger på marken. 5. Fyren nedifrån strandkanten. 6. Fyren inifrån land. 7. Samma fast på lite längre avstånd.
 
Man är inte precis ensam när man joggar längs strandpromenaden en solig vårkväll. Jag som brukar vara ensam i skogen blev lite stressad av det (-). Mycket fint att titta på var det i alla fall (+).
Vilket jag ju ville fota, hela tiden, men fick avhålla mig ifrån mestadels (-).
Det var ingen hård vind, men fläktade en hel del vilket faktiskt hamnar på (+)-sidan. Jag brukar ha svårt att dra i mig syre så det räcker till muskulaturen, men fick liksom extrahjälp att trycka ned luften i lungorna vilket kändes uppfriskande!
Här hade det kunnat passa med en kristendomsreferens av typen "Halleluja" (för så härligt var det), om det inte varit för att jag tittat på sjuochenhalvtimma bibel i påskhelgen och tappat lusten för sådant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar