tisdag, januari 10, 2012

Jag har inte glömt.

Jag har bara gjort andra saker än att blogga.
Idag t ex, har jag försökt att åka till Skåne, flera gånger.
Först i Jönköping ville bilen absolut åka till IKEA, och jag fick väl lov att handla lite där då. Och äta en korv.
Någonstans i Småland fick jag därefter plötsligt (eller plötsligt och plötsligt, jag fick vänta två timmar först) åka bärgningsbil åt fel håll, tillbaka norrut en bit.
Sedan fick jag hänga på bilverkstad ett tag medan de la på ett nytt däck, istället för det som spred ut sig på motorvägen, på bilens ena fälg.
Sedan fortsatte jag återigen söderut och passerade därvid incidentplatsen igen - fast fyraochenhalvtimma senare.
Det känns nu att den här dagen blev lite... underlig.
Till slut kom jag fram till den tänkta deldestinationen, där jag fick god mat och trevligt sällskap ett par timmar och nu har jag anlänt till slutstationen för dagen, Scandic i Lund.
Självklart bjuder jag på sedvanlig utsiktsbild. Roligare än Helsingborgshotellet veckan innan jul, men Östersund leder nog utsiktsligan så här långt.
Eller också vann de förra årets liga och nu i år startar en ny?
Nåja, nu skall jag försöka varva ner och släcka den mentala lampan som är lite väl påtänd nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar