söndag, oktober 23, 2011

Pysselipusseli

Var ju på scrapträff (Stockholms City Scrap) för ett par veckor sedan och ska väl offentliggöra några alster därifrån. Jag har ju lovat =)
Jag lyckades med konststycket att tillverka tre layouter per dag, vilket är en tvåhundraprocemtig ökning jämfört med min första träff...
Det går framåt.

Den här är gjord efter en skissutmaning där det var en stor cirkel som dominerade. För att fånga upp formen utan att den blev alltför tydlig lade jag lite pärlfloss i cirklar på bakgrunden, plus lite annan bråte, som jag sedan sprayade mist över.
Sedan är det ett favoritfoto på Nova, katten och gosekaninen som jag använt.

Här kan man i närbild se att jag, efter mycket noggrant övervägande, men ändock frivilligt valt svart text på gul bakgrund. Det tog emot men var det som passade bäst.


Här var det en frigolitko som skulle vara inspirationen. Den var svart, vit och rosa, så det tog jag fasta på. Bilderna är från vårens skolavslutning. Nova hade valt kläder och skor alldeles själv i affären. Den svarta klänningen var lite emot min vilja, men det blev ganska fint =)

Både blommorna och texten är målad med akrylfärg för att matcha färgtemat bättre. Man tager vad man haver - och gör om det.
Är väldigt nöjd med bilden skorna (som ju var det viktigaste av allt när vi gjorde inköpen - klackskor gudbevars!). Att jag bad henne stå med benen i kors gav en lite twist till bilden.

En skissutmaning till, med flera cirklar. Ont om tid hade jag också så jag är rätt nöjd med denna jämförelsevis snabba layout. Bilder på morfars gamla bil som jag hittat hemma hos mamma och sedan scannat in och printat för att försöka göra något med.
Den känns lite naken, men standardlösning 1A (ös på med blommor) tyckte jag inte funkade här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar