måndag, augusti 18, 2008

Påfrestande helg

Här i bloggskuggans land är det mesta som vanligt.
Vi är tillbaka på jobbet sedan två veckor tillbaka, Nova går på dagis och den där envisa hostan som infann sig sista helgen på semestern har inte gett med sig.
I fredags skulle vi slå på stort och gå på fotboll, utan barn för en gångs skull, och unna oss lite rajtan tajtan var det tänkt.
Det gick mycket bra tills det var typ en kvart kvar av matchen när det otäcka motståndarlaget först gör 2-2 för att målisen halkar och sedan blir det självmål och till slut på ÖT så så blir det 2-4.
Det var INTE bra för rajtantajtanstämningen kan jag säga.
Promenad tillbaka till söder med dåligt humör och hängande huvud vidtogs. Väl på medis försökte jag få någon sorts ren sprit att dricka. Tredje gången han med plånboken kom tillbaka hade de lyckats skrapa ihop lite tequila till sällskapet och efter den blev humöret äntligen något bättre.
Lördag morgon var det ju inte så jättefestligt att vakna. Men efter lite slappande framför tvn lyckades jag nästan slumra till igen - men vaknade av att Terese Alshammars baddräkt sprack, typ. Kommentatorerna blev ju lite extra högljudda.
Lika bra att göra frukost och sedan börja förbereda för kvällens kräftskiva med släkten medan maken stack över till grannen för att fälla träd.
Nu börjar ni kanske förstå vad jag menar med påfrestande helg =)
Men det var trevligt!
Under hemfärden på söndagen tog vi omvägen förbi Kungens Kurva för att handla på Jula och IKEA.
Det var inte minst påfrestande kan jag lova.
Till slut fick vi alla fall kollapsa i soffan hemma.
Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar