söndag, juli 25, 2021

Semme vecka 2 - 2021

Veckan inleds med kvällshäng på stranden.



Det slappas, grillas och...

...röks räkor. Härligt för dem som gillar räkor =) Vi som gillar halloumi bättre (dvs jag) fick det.

Det hängs till solen går ned. Vi slår en lov bort till hunden.

Under veckan startar mitt och Novas projekt "Gotlands kyrkor". Vi ska besöka Gotlands alla 100 kyrkor. De kommer alla att få ett eget blogginlägg om någon vill följa det de närmaste åren. 

En dag besöker vi Visby där vi handlar, bokar tid för avlivning hos veterinären innan vi lämnar ön och hittar en grafittimålning utanför konstmuseet som vi inte tänkt på tidigare. Tydligen har den suttit där sedan 2013 och varit mycket färggladare tidigare. Man kan inte se allt =)

Det blir fler solnedgångskvällar vid havet.


Vissa badar lite våldsamt i vågorna ...

... och vi grillar marshmallows =)

När vi väl bokat tid för avlivning piggade katten på sig något. Älskade lilla missen, vi kommer att sakna dig så!

Vi åt på Kuten ...
... och spelade "äventyrsgolf". Ganska roligt fast jag är högst medioker på det.

På fredagen var det musikquiz på lauters som blivit med tak igen ...

...och vi drack drinkar och försökte hänga med i quizet ... 

... och hade det ganska mysigt.

Under helgen rensade jag i "min bod" och skänkte bort en del möbler.

Den här bilden skickade jag till dem som skulle komma med bil så att de eventuellt skulle hitta vårt plötsligt uppdykande grindhål =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar