fredag, juli 09, 2021

Meh!

Vi har snart någonstans att bo, Håkan har lämnat en fullmakt till mig (så att jag kan skriva på papperna) och tagit den rangliga katten och dragit till landet.

Det är lördag och jag skall på fest!

Äntligen något kul.

Precis när jag parkerat cykeln vid festen plingar det i telefonen. Den andra budgivaren har höjt med 10:-.

!

Håkan ringer förstås direkt. Vi diskuterar. "De började kanske kröka tidigare än mig?" "Och är sura på nåt sätt?"

Låt dem ta lådan, hoppas de egentligen inte har råd, känner jag. Men inte Håkan förstås =)

Han ringer mäklaren som ringer den andra budgivaren som ville höja med 10', men tryckt fel. Kanske hade de krökat ändå =)

Rätt bud kommer. Vi bestämmer att avvakta till dagen efter.

Jag kom ju av mig något i starten men är ju på fest!

Vet inte hur det här gick till...

Supertrevlig fest med stoj och stim och musiktävling som nästan spårade ur och en ganska lång natt ändå. För att vara jag. Man är ju inte 20 längre...

Cyklar hem i ljum sommarnatt. Det är lite mysigt på nåt sätt.

Dagen efter snackar vi taktik och jag bestämmer att nu skuggar vi den andra budgivaren. De höjde med 10', vi höjer med 10'. Om de höjer med 5', höjer vi med 5'. Om de höjer med 10 kronor, höjer vi också med 10 kronor. Framemot eftermiddagen har vi gjort av med 100' till och det har blivit stiltje igen. Mäklaren ringer och vill att vi skriver papperna på kvällen.

Vi gör det. Nova följer med som moraliskt stöd.

Här försöker vi se glada ut trots att varken höns eller getter får plats på den fåniga lilla tomten. Men vi har i alla fall någonstans att bo! Åtminstone en månad efter att vi lämnat vårt nuvarande hus...

Ja, det saknas ju en månad på mitten där. Men det får väl lösa sig...
Vi andas ett par dagar, sedan är det dags att vända nosen mot Gotland.

Jag har hämtat ut min blodtrycksmedicin och vi har lastat det vanliga + möbler, cyklar och ett litet växthus och konstaterat att när vi var klara så var det ingen idé att gå och lägga sig längre. Vi skulle ju ändå gå upp vid tre.. men här vi står äntligen i kön till färjan.
Nu är det S E M E S T E R!

Sällan har den varit så välbehövlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar