söndag, juni 20, 2021

Långsamt farväl - och mer visningar!

Titta! Nu blommar hela rhododendronbusken under sovrumsfönstret. Åh!


Det finns fler sådana som blommar nu. Poolen kommer man ju inte heller att sakna... suck.


Eller garaget, eller gäststugan, eller min 50-årspresent - altanen.


Eller mina pioner.


Nä, nu måste jag fokusera på lite andra saker =)

Lägenhetsvisning i Stureby. 

Eller i Bandhagen? Bättre träd utanför den här. Fast på andra sidan huset =)
Lägenheten kändes ganska najs, men vi väntar lite på det där huset... och vill inte riktigt ge oss in i budgivning innan. Och den här klappade de över på ett par dagar bara. Bråttom, bråttom.

Framför allt har mäklarna väldigt bråttom.
Vi bokade in oss på visning nr 2 av ett radhus i trakten mellan Hökarängen och Farsta. Samma dag som visningen skulle ske. Detta för att en visning av ett annat hus vi  prioriterat högre ställdes in pga sålt innan visning. 15 minuter senare ringer mäklaren och frågar om vi vill köpa huset?
"Svårt att veta innan vi sett det i verkligheten?"
"Ja, vi ska skriva på det imorgon med en annan spekulant så ni måste bestämma er idag om ni vill ha det" säger mäklaren lite uppskruvat.
"Oookej." Det hela känns väldigt hetsigt och kanske inte helt seriöst.
"Ja, vill ni verkligen komma på visning idag? Det är bara ni som är inbokade på den." Mäklaren låter inte som att han vill att vi ska komma.
"Nej, vet du vad, det känns som om vi struntar i det."

Katten är fortfarande vid liv. Men har kanske tunnat ut ännu lite mer?

Novas gnagare. Det är sällan man lyckas fota dem genom glaset utan en massa irriterande speglingar, men tydligen händer det ibland.

Mer visninsgplanering. Det gäller ju att hitta visningar som passar ihop och sedan få en slot-tid som funkar så man hinner emellan. Lite extra körigt såhär i pandemitider.

Och apropå pandemi så fick jag min andra spruta i Centrumkyrkan i Farsta. 15-minutaren efteråt kändes extra vilsam.
 
Här är vi på lägenhetsvisning i en lägenhet med källare. I Björkhagen. De hade en annorlunda förvaringslösning. Den här lägenheten ville Håkan inte ha. 
Den var skitstor och inte sönderrenoverad - jag gillar sånt.

Har insett att jag gillar de 50-talsish lägenheterna som de renoverat lite varsamt eller inte alls. Där de blåst ut allt och ersatt med supermodernt... hu!

En kväll hittade jag också en snigel i trädgården. Den såg misstänkt ut som en mördarsnigel. Jag försökte förtvivlat läsa på så jag inte dödade någon stackars skogssnigel av misstag.
Skogssnigel svart, mördarsnigel brun? Njaa, så enkelt var det inte heller. Det finns bruna skogssniglar och nästan svarta mördarsniglar.
Andningshålet fram, skogssnigel, andningshålet bak, mördarsnigel? Jamen, typ mitt på sitter det ju! Vafan.
Den fick löpa.

Dagen efter fortsatte jag att googla och hittade en text där det stod något i stil med: "Skogssnigeln är oftast ensam medan mördarsniglarna mera kommer i grupp. Hittar du mer än en snigel på en mindre yta så är det med största sannolikhet mördarsniglar du har."

Kollade såklart utbudet i trädgården på kvällen:
Ja, vad tror ni? =)

De blev fler och fler för varje dag och trots att jag var lite frestad att strunta i det, jag ska ju ändå flytta... så har jag kämpat på med plock, klipp, plock, klipp, plock, klipp.

Uähhh, så äckligt och tråkigt det är.

BLÄ!

Hoppas på bra karma pga detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar